למה זה חשוב?
אנחנו חיים בעידן הטכנולוגי בו כל היום אנו מוקפים במסכים:

  • בכל מיני סוגים של מכשירים (מחשבים ניידים, נייחים, טאבלטים, אייפדים, סמארטפונים) ,
  • רזולוציות שונות (שלל גדלים של מסכים) ,
  • ודפדפנים שונים. 
    אתר שאינו ידידותי ונוח למשתמש באחת מהאפשרויות כאן, מראש יוצר רושם שלילי ומונע מהלקוח לרצות להיות בו. הוא מקבל הרגשה לא טובה. 
    אתר שאינו נגיש, פחות מקודם אורגנית על ידי גוגל מאותה הסיבה. 

הפתרונות שעלו לבעיות אלו, הם בניית אתר מותאם או אתר רספונסיבי שיענה על הצרכים. איך יודעים מה לבחור ומה הכי מתאים? 

כבר בשלב הראשון, יש לחשוב מי קהל היעד ובאילו מכשירים הוא יעשה שימוש.
חשוב להגדיר מראש עיצוב מכוון לכל המכשירים, או עיצוב המכוון עבור מכשיר מסויים – על מנת לעבוד ביעילות ולמנוע תקלות ותיקונים רבים בהמשך תהליך הפיתוח. 

אתר רספונסיבי

אתר רספונסיבי הוא אתר אחד הבנוי בקוד גמיש שמתאים את עצמו לכל סוגי המכשירים הקיימים. 
הוא משמר את חווית המשתמש ודואג שהיא לא תיפגע בשום דרך.
ברמה הטכנית, מדובר בהגדרות תצוגה לרזולוציות ולדפדפנים שונים אשר מופעלים בזמן אמת ומשפיעים על סידור האתר באופן אוטומטי בהתאם למסך והדפדפן בו האתר נפתח. 
אתר כזה, ניתן לראות באופן ברור, איכותי, נוח וידידותי בכל גודל מסך, בין אם אנו משתמשים באייפון, באנדרואיד, במחשב הקבוע או הנייד וכו’.
נסו לשנות את גודל המסך של הדפדפן שלכם באתר רספונסיבי ותראו כיצד הוא משתנה לנגד עיניכם.

היתרונות:
1. חווית משתמש איכותית ואחידה בכל המכשירים והדפדפנים בהם אנו גולשים.
2. יתרון כלכלי – תחזוקה של אתר אחד שמתאים את עצמו. ללא השקעה כספית בבניית מספר אתרים לייעודים שונים. 
3. קידום אורגני – מניעת תכנים משוכפלים וקידום בגוגל ללא בעיה. גוגל תומך באתרים רספונסיביים!

בעבר, היו בונים אתר עבור desktop ועבור mobile. כיום הטכנולוגיה המפותחת מאפשרת לבנות אתר שמתאים את עצמו לסוגי המכשירים החדישים והמתחדשים בכל עת. 
אצלנו בWOWeb זו חובה לבנות אתר רספונסיבי שיהיה אחיד ויתאים לכל המשתמשים ללא תלות ביחס למכשיר או הדפדפן בו הם מציגים את האתר.

אתר מותאם

אתר המותאם למכשיר מסויים נבנה באופן ספציפי עבור אותו המכשיר (לרוב עבור מכשיר מובייל).
מדובר באתר הנפרד מזה הנמצא ברשת, ולכן העיצוב תהליך הבנייה והקוד שלו הם שונים לגמרי.
בחירה בדרך זו, פירושה בניית מספר אתרים ותחזוקה של כל אחד בנפרד, הכנת עיצוב שונה (על ידי מעצב גרפי מקצועי), הגדרות ופיתוח של כמה אתרים המשמשים לאותה המטרה. 
מדובר בהשקעה כלכלית של משאבים, וזו דרך המתאימה בעיקר בתחום המסחר (E-coomerce) להתנהלות בעולם הטכנולוגי בו אנו חיים.
לרוב הבחירה להקים אתר ייעודי מסוג זה תהיה של חברות מסחר מורכבות וגדולות להזמנת מוצרים (ebay), טיסות ומלונות ,באמצעות משאבים כלכליים הם מבקשים אתר המשמש כאפליקציית web.

היתרון המרכזי:חווית המשתמש מותאמת לצרכי הגולש במובייל, ולכן התכנים הם ייעודיים, תמציתיים ומכווני מטרה

החסרונות:
1. לשים לב למידת המידע באתר – חיפוש במובייל הוא לרוב עבור מידע ספציפי, לכן צריך לשים לב שלא מעמיסים במידע ולא ממעיטים במידע הרלוונטי.
2. גוזל משאבים – נדרשים לבנות יותר מאתר אחד,זהו שיקול כלכלי שצריך לקחת בחשבון 
3. קידום אורגני – קל יותר לבצע קידום אורגני עבור אתרים רספונסיביים (עפ”י סקר ושיטת הפעולה של גוגל).